Selecteer een pagina

Mijn vriendin Nynke-Boudien liet mij een filmpje zien van een blogger die meedeed aan de Helweek. Dat leek me wel wat. Heel veel mensen kennen de Helweek niet, kort samengevat is het een week waarin je jezelf leert kennen en bepaalde eigenschappen leert verbeteren. Eigenlijk een soort trainingskamp. Deze Helweek is bedacht door de Noorse mental trainer Erik Bertrand Larssen.  Over een paar dagen ga ik aan mijn Helweek beginnen. Ik heb 2,5 weken geleden het boek van Erik Bertrand Larssen uitgelezen en dat geeft ook aan dat het verstandig is om 3 weken voor te bereiden. Waarom is deze voorbereiding eigenlijk nodig? Hieronder een lijst met regels van de Helweek:

  • Start maandagochtend en stop zondagavond
  • Sta elke ochtend om 5.00 uur op
  • Ga elke avond om 22.00 uur naar bed
  • Werk de hele week extreem hard. Wees gefocust, bewust en plichtsgetrouw
  • Blijf trouw aan je plan
  • Wees bewust van je modus en focus
  • Wees je bewust van de verschillende rollen die je in de loop van een dag vervult en vervul ze met glans
  • Probeer de hele tijd blij,  positief en oplossingsgericht te zijn
  • Wees daadkrachtig en proactief
  • Neem weloverwogen, kwalitatieve rust
  • Besteed extra aandacht aan kleding en uiterlijk
  • Laat alle privéaangelegenheden tot de avond wachten
  • Gebruik geen sociale media onder werktijd
  • Beperk praatjes met collega’s tot een minimum
  • Train minstens één keer per dag, het lieftst ‘s ochtends
  • Eet de hele week uitsluitend gezond
  • Laat de tv uit

Het ergste punt staat hier niet eens bij: in de nacht van donderdag op vrijdag moet je door blijven werken. Dus slapen zit er in die nacht niet in.

Waarom ik dit doe? Ik ben vaak lui, soms nonchalant, snel afgeleid en niet meer Pietje precies. Daarnaast lijkt mij dit gewoon een leuk uitprobeersel.

Ik begin op maandag 27 juli om 5:00 uur… Ik zet mijn wekker alvast maar…